Vacanță în… Cipru

În Cipru am ajuns la sfârșitul lui iunie și am ales Paphos că destinație de vacanță pentru că voiam un loc drăguț, liniștit, cu mare, soare și mâncare bună. Și uitându-mă în urmă pot spune că am făcut alegerea potrivită.

Paphos este o destinație populară printre turiști datorită plajelor mediteraneene și a siturilor istorice UNESCO. Vremea e superbă, numai bună de plajă din mai până-n octombrie și zborurile până acolo sunt destul de ieftine.

Plajele sunt curate și bine întreținute, apa e cristalină dar nu așa turcoaz cum e apa în Grecia. Mi-au plăcut foarte mult plajele Coral Bay, Vrysoudia Beach și Alykes Beach.

Probabil știți deja că Cipru a fost colonie britanică dar, deși, greaca e limba oficială, engleza se vorbește foarte bine peste tot. Se conduce pe partea dreapta ca-n Anglia și există o mulțime de britanici stabiliți în diferite localități din Cipru. Conform spuselor proprietarei locului unde am stat, sunt sate întregi unde locuiesc doar englezi.

Conform legendei, Paphos este locul de naștere al Afroditei și chiar există un loc numit Piatra Afroditei care se poate vizita. E de fapt o rocă în mare.

Ce am vizitat in Paphos:

•   Aya Kyriaki –  biserica construita în secolul al XIII-lea pe locul unde se află Stâlpul Sfântului Petru
  • Stâlpul Sfântului Petru – antic loc de pelerinaj. Legende spune că Sfântul Paul a venit aici să răspândească creștinismul iar eforturile lui au fost primite cu 39 de lovituri de bici. Încă se poate vedea stâlpul de care a fost legat când i s-au aplicat loviturile.
  • Castelul Medieval din Paphos – vechi castel cu rol de fortăreață construit de otomani. În prezent, este emblema orașului.
  •  Portul din Paphos – unul din porturile vechi ale Ciprului, găzduiește mai multe restaurante și terase și oferă o priveliște încântătoare asupra marii. Se află în apropiere de castel.
  • Centrul Vechi – e destul de departe de port și de mare dar se poate ajunge ușor cu transportul în comun sau chiar pe jos. E perfect pentru o plimbare după amiază. Acolo gășiți multe cafenele cochete și picturi grafitti. Cred că e și o zona de cumpărături dar eu când am mers era destul de târziu si multe magazine erau închise.

Cipru nu e o țară mare, se poate explora ușor cu mașina. Mai sunt și alte locuri de vizitat în Paphos și în împrejurimi dar eu am fost acolo pentru relaxare. Petreceam jumătate de zi la plajă, cu o carte în mâna și in restul timpului mai mergeam să vizitez ceva. Oricum, eu recomand Cipru pentru o vacanță relaxantă și odihnitoare.